Ciutat.es

12.mar 2010
Tamaño de texto
  • Increase font size
  • Default font size
  • Decrease font size
Inicio Opinión Opinión Català a Expolangues

Català a Expolangues

Imprimir

bernatjLa opinión de Bernat Joan

Enguany la llengua catalana ha estat la convidada d’honor a Expolangues, la fira de l’ensenyament de les llengües, que cada any se celebra a París, de la mà de L’Étudiant, del grup de L’Exprés. Expolangues constitueix l’aparador més important quant a materials i metodologies en l’aprenentatge de les llengües, que tenim a Europa. La presència, doncs, del català en primer pla resulta molt interessant per a la nostra projecció exterior. No fa falta dir que és la primera vegada que la llengua convidada d’honor a Expolangues és una llengua, diguem-ne, sense estat (almenys sense estat que formi a hores d’ara part de la Unió Europea).

La presència del català a Expolangues es va vehicular a través de l’Institut Ramon Llull, de manera que es va fer possible la visualització de representants dels diversos territoris de llengua catalana, tant en la inauguració com en el desenvolupament de les activitats que varen tenir lloc durant la fira. A la inauguració prengueren la paraula, juntament amb Frédéric Mitterrand, ministre de Cultura de la República Francesa, el cap d’estat d’Andorra, el vicepresident de la Generalitat de Catalunya, el conseller de la presidència del govern de les Illes Balears, el batlle de Xàtiva en representació dels municipis valencians de la Xarxa Llull, el president del Consell General dels Pirineus Orientals i el Síndic de l’Alguer. La representació es corresponia perfectament amb el mapa dels Països Catalans que s’exhibia a l’stand de l’Institut Ramon Llull.

El fet que la llengua catalana hagi estat la convidada d’honor d’Expolangues 2010 consider que guarda una relació (de continuïtat) amb l’experiència de la Literatura Catalana com a convidada d’honor a la Fira del Llibre de Frankfurt 2008. I ambdós esdeveniments contribueixen, sense cap mena de dubte, a solidificar la presència de la llengua i la cultura catalanes arreu d’Europa i del món.

Comentarios (0)

RSS Comentarios

Escribir comentario

corto | largo
security image
Escribe los caracteres de la imagen

busy
 


También puede interesarte:


Publicidad
ban_bo
Publicidad
IBES
Publicidad

Nube de Tags